Топ 6 тенденции в дигиталния маркетинг през 2024-та

Динамичният пейзаж на дигиталния маркетинг непрекъснато се развива. За да останем на гребена на вълната, трябва да сме в крак с настоящите стремежи и да предвиждаме бъдещето. Докато навлизаме в 2024 г., нека да разгледаме за кои от тенденциите в дигиталната сфера трябва да внимаваме.

Спомагателната роля на AI

През 2024 г. изкуственият интелект (AI) и автоматизацията ще се превърнат във водещите инструменти за маркетингови стратегии. Те радикално ще променят начина, по който брандове взаимодействат с потребителите.

Автоматизацията ще подобри ефективността на обслужването на клиентите – от публикуването на високо персонализирано съдържание до автоматичните отговори на запитвания.

Освен това усъвършенстваните инструменти за анализ на данни ще дават яснота за поведението на потребителите и ефективността на кампаниите. Те ще позволят по-добро разбиране на аудиторията и бързо адаптиране на маркетинговите стратегии.

На първо място: култура

Проучването на Kantar MONITOR в САЩ установява, че почти две трети от хората избират марки, които „съответстват“ на личните им ценности. В световен мащаб 80% заявяват, че “полагат усилия” да купуват от компании, които подкрепят важни за тях каузи.

Потребителите все по-често изразяват и своето недоволство, когато марките не се включват в глобалните движения. Докато гледаме напред към 2024 г., рискът от конфронтация трябва да бъде включен в маркетинговото планиране. Не за сметка на продуктовата мисия, а просто в по-голям синхрон с културата.

Силата на инфлуенсърите

Половината от маркетолозите в световен мащаб твърдят, че са инвестирали в съдържание с влиятелни личности през 2023 г., а 59% ще увеличат разходите за инфлуенсър маркетинг през 2024 г. Това се оказва ефективна стратегия в дигиталния маркетинг, най-вече защото потребителите са склонни да се доверяват повече на други потребители, отколкото на компании, рекламиращи продукти.

Очаквайте също така и възхода на микроинфлуенсърите. По-малките влиятелни личности със силно ангажирани последователи ще придобият известност, предлагайки по-автентична и релевантна връзка с аудиторията си.

По-дългите видеа отново стават тренди

През 2024 г. по-дългите видеа отново ще набират популярност в социалните мрежи, въпреки доминиращия в момента по-кратък формат. Когато говорим за “по-дълги” продукции, имаме предвид продължителност между две и пет минути. Тази тенденция се дължи на няколко причини: първо, големите платформи увеличават максималната дължина на видеата – Instagram Reels вече позволява до 15 минути, а TikTok тества подобна дължина. Освен това X (Twitter) въведе премиум абонамент, който дава възможност на платилите си потребители да качват видеа с дължина до два часа.

Поведението на потребителите също се променя, като те все по-често използват социалните мрежи, за да намерят решение на проблемите си. Това изисква от създателите на съдържание да могат да отговарят подробно на въпросите във видеа, което по своята същност отнема повече време.

Освен това хората използват социалните мрежи, за да се забавляват, което благоприятства по-дългите видео формати. В резултат на това през 2024 г. можем да очакваме, че по-дългото видео съдържание ще играе все по-важна роля, привличайки вниманието и интереса на потребителите, които търсят все по-ангажиращо и подробно съдържание.

Източник на информация

Социалните мрежи се превръщат в новата търсачка. Последните пазарни проучвания сочат, че те са вторият най-популярен начин за набавяне на информация за младото поколение. TikTok вече интегрира резултатите от търсенето в Google с приложението си и подобрява инструментите за търсене. В контекста на стратегиите за SEO – фокусът на маркетолозите ще трябва да бъде върху оптимизацията на ключовите думи и създаването на съдържание, което забавлява и учи.

Търсенето в социалните мрежи, въпреки че е сравнително ново явление, има потенциал за дългосрочен растеж. Съдържанието, което е актуално и ангажиращо, е по-вероятно да бъде на челно място в резултатите от търсенето. Тъй като платформите продължават да усъвършенстват и развиват функциите си за търсене, може да се очаква тази тенденция да продължи и занапред, което е важен аспект на маркетинговата стратегия.

Край с “бисквитките”?

В отговор на нормативните уредби на ЕС и нарастващата загриженост на потребителите за опазване на личните данни, браузърите постепенно прекратяват поддръжката на бисквитки. Apple, Google и Mozilla обявиха плановете си да оттеглят тяхната поддръжката през следващите години.

Тези промени изискват от маркетинговите компании да адаптират своите дигитални стратегии, особено по отношение събирането на потребителски данни, персонализирането на съдържанието и проследяването и анализирането на онлайн поведението. Бизнесите ще трябва да намерят нови начини за ефективно достигане до своите клиенти, като същевременно спазват по-строгите разпоредби за защита на личните данни. Със сигурност всички тенденции в дигиталния маркетинг през 2024 г. ще трябва да съответстват със защитата на личните данни и регулирането в тази област.

Ако имате нужда от екип, който да създаде съдържание в крак с най-новите тенденции за вашия бранд – пишете ни ТУК! Ще изготвим за вас безплатна персонална оферта.

Comments are disabled.